Zpět

Jak vybrat nejlepší protein na podporu svalů, regeneraci či hubnutí?

Zdravá strava

28. 6. 2023

Je lepší syrovátkový, nebo rostlinný protein? Jaké jsou výhody micelárního kaseinu? Zorientujte se ve světě proteinů a vylaďte sportovní výživu k dokonalosti.

Také vídáte po cvičení venku borce se šejkrem v ruce, ze kterého upíjejí proteinový nápoj? Je to mnohem více než cool póza – má to efekt, vždyť bílkoviny patří do jídelníčku (nejen) sportovce. Jenže běžnou stravou jich mnohdy nezískáte dostatek. A v této chvíli nastupují proteinové prášky.

„Já přece protein nepotřebuju, nejsem kulturista...“

Tak zní jeden z nejčastějších mýtů okolo proteinových nápojů. Pravdou je, že proteiny (=bílkoviny) potřebují všichni, jedná se o základní stavební kámen těla.

· Podpora svalové hmoty

Aby svaly sílily, potřebujete vyšší energetický příjem než výdej. Také jim musíte dát správné palivo. Pro aktivního člověka ideálně 1,2 až 2,2 gramů bílkovin na kilogram váhy.

· Ochrana a regenerace

Protein hraje důležitou úlohu také v oblasti regenerace. Když si ho dopřejete ihned po tréninku, urychlíte nástup fáze regenerace svalů.

· Hubnutí

Proč navyšovat energetický příjem, když chcete hubnout? Protože díky proteinům vaše tělo nevyhladoví. Navíc se budete cítit déle sytí a doma si pak odpustíte druhou večeři.

Navíc si udržíte (nebo dokonce navýšíte) svalovou hmotu, a jak známo, svaly pálí při cvičení 3× více kalorií než tuky, takže budete hubnout efektivněji.

Jaké druhy proteinu existují

Proteinový prášek představuje koncentrované bílkoviny. Může být jak z živočišných, tak rostlinných zdrojů – vždy by však měl pocházet z přírodních surovin. Jak vybrat protein?

Workoutland_Protein2

Syrovátkové proteiny

Jak napovídá název, tento typ proteinu pochází ze syrovátky, která je šetrně zpracována na proteinový prášek. Jedná se o univerzální protein a je skvělou volbou, ať už nabíráte, hubnete nebo chcete podpořit regeneraci.

· Syrovátkový koncentrát

Nejoblíbenější protein, který sedne takřka každému. Obsahuje 50 až 80 % bílkovin a vyniká rychlou vstřebatelností.

· Syrovátkový izolát

Díky tomu, že se množství mléčného tuku a laktózy blíží nule, hodí se i pro sportovce s intolerancí na laktózu. Dále je skvělý, když se snažíte vyrýsovat postavu, obsahuje totiž 85 až 95 % proteinu.

· Syrovátkový hydroizolát

Vzniká enzymatickým štěpením bílkovin na kratší řetězce, díky tomu je ještě lépe vstřebatelný. Obsah bílkovin je 70 až 80 %.

Micelární kasein

Tento izolát mléčných bílkovin skvěle zasytí a pomaleji se tráví. Obsah bílkovin je 70 až 80 %.

Rostlinné proteiny

Pokud preferujete vegetariánskou či veganskou stravu, nezoufejte. Na trhu jsou proteiny i pro vás. Přesto ve světě proteinů platí, že živočišné zdroje jsou o stupeň účinnější.

· Jednodruhové rostlinné proteiny

Mají okolo 70 % bílkovin. Ty však pocházejí pouze z jednoho zdroje, takže obsahují menší variabilitu aminokyselin.

· Vícedruhové rostlinné proteiny

Díky kombinaci více rostlinných bílkovin obsahují více druhů aminokyselin, takže jsou zpravidla kvalitnější. Naleznete v nich opět okolo 70 % bílkovin.

TIP: Co když cvičíte pozdě večer?

Protein si můžete dát kdykoliv během dne na doplnění bílkovin nebo na zahnání hladu. A můžete si ho dopřát i večer, budete díky němu lépe regenerovat a nepůjdete spát hladoví. Tělo protein před spaním stráví mnohem lépe než těžkou večeři.

Objevte CFM proteiny Workoutland

U proteinů se někdy můžete setkat s označením CFM. Co to znamená? Jedná se o proteinové prášky vyrobené bez jakýchkoliv chemikálií. Takže zůstává zachována přírodní forma proteinu.

A právě syrovátkové CFM proteiny můžete ochutnat i u nás, stačí si o ně napsat. Brzy budou k dostání také na e-shopu.

Nechce se vám čekat? Sledujte naše sociální sítě, o proteiny pravidelně pořádáme soutěže.

Sdílejte na facebook


Zkuste ještě

Zdravá strava

Zdravá strava

Jak cvičit

Lifestyle

Lifestyle

Jak cvičit