Zpět

Výhody cvičení ve venkovní posilovně

Jak cvičit

2. 12. 2022

fresh_news_foto4_1920x1080px

Proč se pustit do street workoutu? Výhody cvičení ve venkovní posilovně

Cvičení venku, s vlastní vahou, na workoutových hřištích, je rostoucí fenomém po celém světě. Proč si podmanilo tolik lidí z různých prostředí, různého věku i kondice? Zjistěte, proč vyrazit na venkovní workout hřiště nebo proč si postavit vlastní venkovní posilovnu na zahradě.

Víme, jaké posilovací stroje by na něm neměly chybět. Zvedání činek totiž není jediná cesta, jak nabrat svalovou hmotu a dostat se do vysněné kondice. A bonusů je u street workoutu mnohem víc.

Co je workoutové hřiště

Multifunční hřiště pro street workout je zjednodušeně řečeno venkovní posilovna, která je umístěna ve veřejných prostorech (parky, sídliště, sportovní areály…) a zpravidla dostupná zdarma, komukoliv a kdykoliv. Na workoutovém hřišti nečekejte klasické stroje na fitness, tak jak je znáte z vnitřních posiloven.

Tip: Podívejte se na naše realizovaná workoutová hřiště ve vašem okolí.

K procvičení celého těla nebo konkrétních partií zde najdete (jednotlivě, či v soustavě) hlavně šplhací a balanční prvky, posilovací bradla, hrazdy na cvičení a žebřiny. Pokud si pomůžete dalším fitness příslušenstvím, můžete zde odcvičit plnohodnotný silový trénink celého těla. Proto workoutová hřiště s oblibou využívají v rámci přípravy sportovci z různých odvětví.

Workoutové hřiště si můžete nechat postavit i na vaší zahradě. Venkovní posilovnu budete mít tak celou pro sebe a můžete si v klidu zkoušet jednotlivé cviky. Navíc ji budete mít opravdu nablízku a budete si moct zacvičit kdykoliv budete mít chuť.

Tip: Pokud vás cvičení na oblíbeném workoutovém hřišti časem omrzí, doneste si pomůcky, kterými si rozšíříte možnosti cvičení a posunete trénink na venkovních posilovacích strojích na další úroveň. Skvěle vám poslouží posilovací či odporové gumy, zátěžová vesta, švihadlo, kettlebell nebo jednoruční činky.

5 důvodů, proč vyrazit ven na workout

Největší výhodou cvičení na workoutových konstrukcích je jeho univerzálnost a dostupnost. Přitahování se, houpání, ručkování či dřepování je lidskému tělu vlastní a je prospěšné jak pro děti, dospělé, tak i seniory. Jaké jsou další benefity street workoutu?

Ušetříte – naprostá většina workoutových hřišť je veřejně přístupná. Můžete si zde dát pořádně do těla bez výmluv na placení vstupného. V obcích je najdete například v parcích nebo blízko škol. Na dovolené zas v hotelu či penzionu.
Zacvičíte si kdykoliv – ať už potřebujete cvičit brzy ráno, během obědové pauzy, nebo se sejít ke společnému odpolednímu tréninku s kamarády, nejste limitovaní otevírací dobou.
Začleníte se do komunity – počet fanoušků workoutu neustále roste a přirozeně se tak rozvíjí pozitivně naladěná komunita. Nemusíte se tak bát, pokud začínáte bez jakýchkoli znalostí o cvičení, ostatní členové komunity vám zajisté rádi pomohou a poradí.
Vyhnete se tréninkové rutině – návštěva workoutového hřiště je ideální způsob, jak se vyhnout stereotypu při jakémkoliv sportu a zapojit do práce různé svaly.
Podpoříte své zdraví – pobyt venku na čerstvém vzduchu a za různého počasí vašemu zdraví prospěje. Na sluníčku si doplníte vitamín D a chytnete bronz. Chladnější počasí vás otuží.

Prvky, bez kterých se kvalitní venkovní posilovna neobejde

Ať už si vybíráte komplexní workoutové hřiště, nebo uvažujte o vytvoření vlastního modulu na míru, následující workoutové prvky by na něm neměly chybět:

  1. různé typy a rozteče hrazd,
  2. ručkovací žebříky,
    nízká, vysoká, zdvojená bradla,
  3. žebřiny,
    lano nebo tyč na šplhání,
  4. úchyt na gymnastické kruhy a další prvky,
  5. balanční lanové prvky,
  6. šikmá nebo rovná lavice na posilování s madly,
  7. step prvky,
  8. vhodná dopadová plocha splňující patřičné normy.

Jak začít workout a na co nezapomenout

Vybírejte si cviky na workout hřišti s ohledem na vaši kondici a sílu. Nepřepalte první cvičení a náročnost zvyšujte postupně. Nezapomeňte na zahřátí – skvěle poslouží švihadlo či využití kola pro cestu na hřiště. Rovněž strečink by měl být nedílnou součástí začátku a konce každé workoutové sestavy.

Cvičení ve venkovní posilovně je skvělý způsob, jak si užít pohyb na čerstvém vzduchu, ušetřit, ale hlavně si dát do těla. Na workoutovém hřišti rozvinete obratnost, sílu a vytrvalost bez drahých a složitých pomůcek, jen za použití váhy vlastního těla. Vyšší sebevědomí a komunita podobně naladěných lidí je pak příjemným extra bonusem.

Sdílejte na


Zkuste ještě

Jak cvičit

Jak cvičit

Jak cvičit

Lifestyle