Předpažování s gumovým expanderem

Využitím gumového expanderu můžeme simulovat zátěž běžné činky, popřípadě kladky. Při cvičení svalstva ramen je to velmi dobrá pomůcka pro jejich dokonalý rozvoj.

Zapojené svalové skupiny:

Svaly ramene
Trapézy

Spodní fixace expanderu.

Výchozí pozice

Stoj zády k expanderu, ruce podél těla a uchopit expander.

Začátek pohybu

S výdechem předpažit, ruce jsou téměř napnuté. Pohyb končí v úrovni ramen.

Negativní fáze

S nádechem zpět do výchozí pozice. Svalstvo a expander držet neustále v tenzi.

Cvik je zaměřen zejména na stimulaci přední a střední hlavu ramenního svalu.

Podobné cviky

Zdvih gumového expanderu před tělem (zápěstí k bradě, lokty od sebe)

Jeden ze základních cviků na rozvoj ramen a trapézů. Cvik je vhodné zařadit v pořadí jako druhý nebo třetí, po tlakových cvicích. Jedná se komplexní rozvoj všech hlav ramenního svalu doplněné o trapézy.

Zobrazit cvik

Upažování s gumovým expanderem spodní fixace

Cílem budování ramenních svalů je mít při pohledu z boku krásně oblý/kulatý a mohutný začátek celé paže. Proto cviky zaměřené na jednotlivé hlavy ramenního svalu bychom měli pravidelně zařazovat do tréninku.

Zobrazit cvik

Upažování v závěsu na TRX

U tohoto cviku je důležité zvolit vhodnou délku TRX. Zavěšené TRX by mělo dosahovat minimálně po ramena, popřípadě může být delší. Prodloužením popruhů a nižší podporovou polohou zvyšujeme obtížnost. Cvik je poměrně náročný jak na techniku, tak na sílu. Proto je vhodné ho zařazovat až u pokročilejších jedinců a jako doplňkový. 

Zobrazit cvik

Zdvih gumového expanderu se spodní fixací

Cvik technicky náročný, který je vhodné zařazovat až na konci tréninku prsního svalstva. Slouží k vyrýsování vnitřní strany prsních svalů a na jejich závěrečné prokrvení.

Zobrazit cvik