Pevné nohy

Nohy jsou hnacím motorem každého sportu.

Cviky pro posílení nohou:

Dřepy

Dřep je nejzákladnějším posilovacím cvikem ve všech sportovních odvětvích. Jeho provedení je v několika možných variantách. Změnou postoje se můžeme zaměřit na specifické posílení různých částí stehenního svalstva. Síla nohou a jejich dynamika je předpokladem dobrého výkonu ve všech sportech.

Zobrazit cvik

Dřepy na jedné noze

Dřepy na jedné noze jsou mimo rozvoje síly i cvikem balančním. Dochází ke zvýšení zátěže, rozvoji objemu svalstva a současně jeho hloubky.

Zobrazit cvik

Dřepy se závěsem v TRX

Málo kdo, využívá k rozvoji stehen dřep se závěsem v TRX. Nicméně je to cvik, který vám pomůže zaktivovat další svalová vlákna. Zařazením tohoto cviku si můžeme ulehčit trénink při návratu do tréninkového procesu po zranění.

Zobrazit cvik

Výstupy

Silové i dynamické provedení tohoto cviku je vhodnou variantou tréninku svalstva dolních končetin. Mimo stehen dochází i k zapojení lýtek a všech svalů souvisejících s pohybem kyčelního, kolenního i hlezenního kloubu.

Zobrazit cvik

Výpady

Cvik založený na brždění pohybu. Je možno ho provádět jak střídavě, tak i se zaměřením nejprve na jednu a následně druhou dolní končetinu.

Zobrazit cvik

Výpony

Jedna s nejobtížnějších svalových partií pro nárust objemu. Geneticky hodně předurčené svalstvo, tvořené buď převážně červenými nebo bílým svalovými vlákny. Trénink svalstva lýtek bývá velmi těžký, jelikož lýtkové svaly jsou zapojovány od doby, kdy začneme chodit, proto jsou na zátěž zvyklé.

Zobrazit cvik

Unožování s expanderem

Stehna a hýždě jsou svalové partie, u kterých se většina mužů soustředí na jejich objem a sílu, oproti tomu většina žen na tvar, zpevnění a ladnou linii. Cviky na vnější a vnitřní část stehen můžeme jednoduše provádět s gumovým expanderem, kde krátkým pohybem a velkým počtem opakování zpevňujeme a tvarujeme právě tyto partie.

Zobrazit cvik

"Přinožování" s expanderem

Vnitřní strana stehen bývá dost často ochablá. Zejména ženy se snaží co nejvíce zpevnit tuto partii a dodat stehnům elegantní vzhled. Cviky na vnější a vnitřní část stehen můžeme jednoduše provádět s gumovým expanderem, kde krátkým pohybem a velkým počtem opakování zpevňujeme a tvarujeme právě tyto partie.

Zobrazit cvik

Zanožování s expanderem

Zaměřte se nejen na rozvoj této části stehen, ale zejména i na řádné protažení a regeneraci. Velice často dochází ke zraněním právě v oblasti zadní strany stehen, jelikož svalstvo je zapojeno při dynamickém zrychlení pohybu vpřed, vzhůru i do stran. 

Zobrazit cvik

Předkopávání s expanderem

Předkopávání je jeden ze cviků, který můžete často vidět při cvičení v posilovně na speciálním stroji. My ho zkusíme nahradit gumovým expanderem.

Zobrazit cvik